Cap dera Aubeta (2.447m)

He de dir en un primer terme que l’excursió havia de ser fins a la Tuca dera Aubeta (2.487m), però resulta que anar amb el teu pare amb un GPS i un track marcat i tu amb el mapa de l’Alpina, sempre fa que acabin havent confusions… :S Tot i això, tan el Cap com la Tuca estaven un al costat de l’altre, però per una es pujava des del coll a la dreta (Tuca) i l’altre des del coll a l’esquerra (Cap).

Petit resum de l’excursió:

L’excursió comença des de la Borda d’Escunhau, on s’hi arriba per una pista de 12 km des del poble d’Escunhau (Val d’Aran). En cas que no es disposi de 4×4 sempre es pot intentar ficar el propi cotxe per allà dins, però bé això va a gustos de cadascú, en cas contrari, es pot optar per la patejada de 12km més, més els 12 de baixada…

Es segueix la vall amunt fins arribar a l’Estanhot d’Escunhau, el camí aquí és molt marcat, ja sigui pel munt de vaques que hi pasturen com pel corriol que queda ben senyalat a l’esquerra del riu. Es triguen uns 40min per arribar a l’estany. Un cop arribat allà, s’ha de girar a l’esquerra abans d’arribar a l’estany i seguir pel llit del rierol sec. Aquí el camí no està quasi marcat i s’han d’anar seguint les fites que es troben al llarg de la ruta.

Mentre es puja pel rierol es veu a la dreta un parell de tucs a la dreta separats per una gran escletxa, el que queda més a l’esquerra és la Tuca dera Aubeta, si voleu pujar a la Tuca, ja sabeu què toca 😉 Seguim pujant i un cop arribats al coll podem girar a l’esquerra per fer un pic potser més fàcil però amb una mica de grimpada per la carena.

Arribats al cap, ens vem trobar amb un munt de formiques voladores atacants que ens van fer marxar del que era el punt més alt per a baixar una mica més i patir només l’atac de les mosques… 🙁 Almenys aquestes no piquen i no n’hi havia pas tantes…

Les vistes des de dalt són espectaculars!! 😀 es pot veure el Montardo just a tocar, la Salana, el Tossau de Mar, el tuc de Besiverri, l’Aneto i un bon 360 dels pics més alts dels voltants! El temps total de pujada és d’1h15min aproximadament sense parar, el problema és que el camí és força perdedor després del llac i requereix posar atenció.

Track de l’excursió gravat amb el Runkeeper

Fotos de l’excursió:

Es poden veure marmotes i una flor molt bonica que es tiu Tora blava (Aconitum napellus), la qual dins els seus pètals liles hi ha una substància summament tòxica que millor no tocar…

Tora blava

Vistes des del punt de sortida

Vistes des de l’estanhot d’escunhau

Estanhot d’Escunhau

Des del coll, paret de la vessant est

Tossau de Mar i Besiverri, vistes des del coll

Montardo i la Restanca

Mauberme, Bagergue, la Salana

Aneto

One thought on “Cap dera Aubeta (2.447m)”